Punt d'origen i de destinació

Aquesta ruta comença a la Casa Museu del Cocó i acaba al Coll de Faixuc, en la muntanya Cepellar, contrafort de la serra de Bèrnia, en la boga municipal amb Altea. Pot realitzar-se en sentit contrari.

Ruta-07 Camí del Cocó al coll de Faixue. Cepellar

Descripció resumida

Aquesta ruta, que està senyalitzada en color verd clar, comença en el panell informatiu dels camins tradicionals que està situat en la part posterior de la Casa Museu del Cocó. Situat mirant a aquest, prendrem el camí a la nostra esquerra passant pel pou de la casa. Descendim pel camí i, després de passar per l'entrada del Jardí Botànic, en una bifurcació de camins, prendrem el de la dreta. Al poc creuem el Barranc del Pou Roig i continuem, ara en lleuger ascens, fins a la pròxima bifurcació en el qual prenem el camí de la nostra esquerra, fins a la Casa del Trosset del Recte. Creuem l'Av. Generalitat i continuem el carrer de front per un carrer entre cases on ens endinsem. En eixir d'ell prenem el carrer de la dreta que ascendeix en paral·lel al xicotet barranc que baixa de la serra de Oltà, al costat de la Casa de Benicuco. Abans d'arribar a la carretera nacional (N-332) hi ha un desviament a l'esquerra que ens porta pel mateix llit del barranc i prenem el camí asfaltat que ascendeix a la nostra esquerra, a prop hi haja una bifurcació, que agafem a la nostra esquerra, i alguna cosa més amunt deixem l'asfalt i prenem una sendera a l'esquerra que ens porta a un encreuament, on prenem el camí de l'esquerra. Travessem la carretera de l'estació i continuem de front recte fins abans d'una cova on agafem un ramal asfaltat a la dreta que ens condueix fins a la carretera nacional. En aquest punt, a la dreta, per un camí el qual prenem portant-nos a una carretera asfaltada. Continuem a la dreta en ascens, passem per davall del pont del tren, pugem una mica i, abans d'arribar a una casa, prenem una senda a l'esquerra, passem per un pou i després ascendim passant per davall d'una torre elèctrica. Seguim per la pineda en direcció sud fins a arribar a una altra torre elèctrica, descendim per un camí fins a arribar a un grup de cases (Casa de Bou). En passar la casa que hi ha a la dreta, en la mateixa tanca de la casa, part una senda que continuem en ascens fins a arribar a un xicotet serral. Des d'ací arranca la Ruta R-8 que es dirigeix al Castellet. Nosaltres continuem a la nostra dreta fins a aconseguir una planícia (antic camp de tir), rebutgem la pista que ascendeix i continuem per la que planeja fins a trobar-nos la pista que ascendeix i continuem per la que planeja fins a trobar-nos a la nostra dreta una entrada d'un camí que ascendeix, la prenem i, en arribar a la part alta, prenem una sendera a l'esquerra, continuem planejant i després comencem a descendir, passem al costat del carrer de la xicoteta casa, arribem a un camí més ample i, sense continuar per ell, ara prenem una senda a la dreta que ascendeix en diagonal. Seguim per la senda fins a passar prop de la planta de transferència de residus, a la nostra esquerra, i la Casa dels Calbs, a la dreta. El camí ens porta a una carretera asfaltada que continuem per la dreta, travessem l'autopista pel túnel i, en la següent bifurcació, prenem el camí asfaltat de l'esquerra que descendeix fins al llit del barranc (Barranc Salat). Seguim de front fins a la porta barrada, passem per la dreta de la tanca ascendint al costat d'ella. Passem al costat de la Casa de Bufes Fins a arribar a una zona plana de pineda. Poc després la senda se separa de la tanca ascendint muntanya a dalt fins al Coll de Faixuc on podem albirar la badia d'Altea.

Elements d'interes

Antic llit de proveïment d'aigua potable. Recorregut per un tram de l'antic camí d'Altea. Formacions geològiques yesíferas. Antic forn de cocció d'algeps. Zona de micro reserva de forma. Cova de la Mina.