Punt d'origen i destinació

Aquesta ruta comença recorrent part de la ruta R-7 o desplaçant-nos amb cotxe fins a la Casa de la Plora. El seu destí està a la part alta del penyal on se situen les ruïnes del Castellet en la zona del Collao.

Ruta-08 Camí de la Mola al Castellet

Descripció resumida

Si prenem com a punt de partida la Casa del Cocó, haurem de seguir la Ruta R-7 fins als voltants de l'antic camp de tir, on agafem la bifurcació a l'esquerra descendint pel que era l'antic camí de Calp a Altea. Prompte arribem a la Carretera N-332, la qual hem de creuar per aprendre, a la dreta de la casa que està just en l'entrada de la urbanització Maryvilla, un camí asfaltat que ascendeix i envolta la Casa de la Plora per a continuar pujant després per pista de terra fins a les proximitats dels carrers de la urbanització Mascarat. D'ací s'arriba a la base de promontori rocós pel qual ascendim per una senda escarpada, que es troba equipada amb corda per a ajudar-nos, pujant fins a la mateixa paret del Castellet.

Elements d'interés

El traçat del camí pel qual discorre la ruta, correspon a una via pecuària, antic camí principal abans d'obrir els túnels de la carretera, que unia la població de Calp amb Altea, lloc on actuava el llegendari bandoler del Mascarat.

Ruïnes d'una antiga torre guaita i emplaçament del que va ser l'antic castell de Calp de l'època Islàmica, construït sobre el segle XI o XII. Cal ressaltar d'altra banda les magnífiques vistes que es pot apreciar des del cim d'aquest promontori.