Punt d'origen i de destinació

La finalitat principal d'aquesta ruta és unir per camins la Casa del Cocó com La Casanova i a més aquesta amb la Cometa, per tant com a origen primer tenim el Cocó i destí principal La Casanova, però al seu torn després la Casanova podem iniciar la ruta que ens porte com a destí a l'ermita de la Cometa. Es pot fer en sentit contrari

Ruta-04 Camí del Cocó, Casanova i Cometa

Descripció resumida

Aquesta ruta, que està senyalitzada amb color groc, comença en el panell informatiu dels camins tradicionals que està situat en la part posterior de la Casa Museu del Cocó, situats mirant a aquest, prendrem el camí a la nostra dreta, que és el camí d'accés al Museu. Una vegada en la carretera asfaltada, seguim de front per una sendera que discorre per la pineda en lleuger descens. Creuem un camí asfaltat i seguim de front per a vorejar les ruïnes de la Casa del Pla de Feliu pel Sud. Passada la casa vam passar al costat d'una bassa buida i després creuem el Barranc del Quisi, el camí ens portarà a l'Avinguda de la Casanova, i per ella seguim fins a arribar quasi a una rotonda, creuem a l'altra vorera on part una sendera que puja cap a la Casanova. Passem la saca pel seu costat esquerre mirant cap a la façana i, en direcció cap a un depòsit, contínua la ruta fins a arribar de nou a l'Avinguda, creuem a la vorera de davant i arribem a la rotonda del Ti Bernat. En ella mateixa prenem una pista de terra a l'esquerra que, en descens, ens porta al camí asfaltat de l'Aljub, el qual seguim a la dreta uns 700 metres. Prenem després un ramal a la dreta que, al costat de les rutes R-2 i R-3, ens porta fins al Parc de la Cometa.

Elements d'interés

Ruta del que va ser la masia del Pla de Feliu, típica casa de camp de mitjan segle XVIII, amb una important construcció per a l'assecat de la pansa, sénia i bassa per a l'acumulació d'aigua, i corrals per als animals domèstics. Al costat d'ella es troben un parell d'exemplars de pins pinyers centenaris.

Alguna cosa més endavant ens trobem amb un altre tradicional assecador de pansa, el "Sequer del Ràfol", edificació restaurada i catalogada dins de les construccions a protegir.

La Casanova masía fortificada del segle XVIII.

Intersecció amb una altra ruta

En la seua part final aquesta ruta convergeix amb la R-2 i R-3 amb les quals es pot combinar per a realitzar un circuit circular.

Dades complementàries

Aquesta ruta podría considerar-la com de baixa dificultat per la seva poca dificultat i desnivell, apta per a totes les edats.

Cal tindre precaució en els encreuaments amb les carreteres, especialment la de la Casanova, que té bastant trànsit, perquè és una de les vies importants del municipi