Imatge

Calp participa en la Internacionale Tourisme Börse (ITB) de Berlín, considerada com una de les fires turístiques més importants del món (5.500 expositors de 170 països), amb l'objectiu de recuperar l'interés dels viatgers alemanys pel seu destí.

Representants d'empreses turístiques de Calp, acompanyats pels  regidors de turisme, Mireia Ripoll i Marco Bittner, assisteixen a l'esdeveniment, que se celebra del 5 a 7 de març, per a mostrar l'oferta actualitzada de Calp com a destí per a tot l'any donades les seues possibilitats culturals, de gastronomia, esport i naturalesa.

El turisme alemany va ser clau per a Calp en els anys 70 i 80, però en les últimes dècades ha perdut pes enfront d'altres mercats. Per això, des del Departament de Turisme s'està duent a terme una important aposta per aquest segment, que es caracteritza per la seua rendibilitat, la seua fidelitat i la seua capacitat de viatjar fora de temporada.

El propòsit de Calp en la Fira ha sigut augmentar la seua visibilitat i prestigi com a destí davant un públic internacional i divers. Captar l'atenció i l'interés de potencials clients, socis i mitjans de comunicació per a campanyes de publicitat a Alemanya. També, en tractar-se d'una fira de referència, aprofitar innovacions tecnològiques de cara a la virtualització d'atractius turístics o la integració de la Intel·ligència Artificial per a projectes com l'oficina del Segle XXI.

El regidor de promoció turística internacional, Marco Bittner, ha assenyalat que “quan el ciutadà alemany viatja per més de 5 dies, sol triar Espanya, així que ja estem preparant accions amb l'objectiu de diferenciar-nos d'altres destins, atraure a aquest turista i poder generar activitat desestacionalitzada a Calp ”.

Així mateix, ha destacat que “la ITB de Berlín és una oportunitat única per a mostrar com és hui Calp a les generacions que ho van conéixer en els 80 sent xiquets, i per a arribar a un públic més jove que busca experiències autèntiques i de qualitat”. "La nostra presència a Berlín serveix per a generar confiança i fidelitat entre els visitants i els operadors turístics".

La participació de Calp en la *ITB de Berlín coincideix amb uns bons indicadors sobre el turisme alemany, que ha registrat en el primer mes de l'any 2024 una notable pujada del 66% en la Comunitat Valenciana, consolidant el dinamisme registrat en 2023, any en què l'arribada de turistes alemanys va créixer quasi un 19% a la regió, amb un augment del 21,2% de la despesa turística.

L'esdeveniment ha comptat amb l'assistència de Jordi Hereu, Ministre d'Indústria i Turisme d'Espanya, Ana Isabel Fernández Samper - Directora General de Turisme, comerç i artesania i la Consellera de Turisme Nuria Montes.