Representants d'empreses turístiques de Calp, acompanyats pel regidor de turisme, Jan Van Parijs, assisteixen a la Internacionale Tourisme Börse (ITB) de Berlín, un dels certàmens turístics més importants del món. Des del Departament de Turisme s'està duent a terme una important aposta pel turisme alemany, un sector que va ser clau per a Calp en els anys 70 i 80 i que en les últimes dècades ha perdut espenta.

De fet, amb prou faenes el 2% dels turistes que passen estades de vacances a Calp són alemanys, per la qual cosa s'intenta oferir una imatge actualitzada de Calp com a destinació turística que arribe a un públic més jove, es tracta de mostrar com és avui el municipi a les generacions que van conèixer Calp en els 70 i 80 sent xiquets.

Per aquesta raó en els últims anys s'han realitzat diverses accions a Alemanya, dirigides a les agències de viatges de Colònia i Dusseldorf ja que, encara que les reserves directes per internet cada vegada són més nombroses, els alemanys segueixen confiant en les agències per a organitzar les seues vacances. Aquests dies, en la ITB de Berlín la delegació calpina ha cercat arribar tant a les agències de viatges com al públic general per a mostrar els canvis de Calp en els últims anys, la seua àmplia i variada oferta d'allotjament i les possibilitats d'oci de la localitat més enllà del sol i platja.

El regidor de turisme, Jan Van Parijs, ha assenyalat que “hem detectat que el turista alemany realitza les seues reserves de vacances d'hivern entre juny i juliol, així que ja estem preparant accions de promoció per a aquesta data amb l'objectiu de diferenciar-nos d'altres destinacions i atraure a aquest turista a l'hivern”. Un altre dels aspectes detectats és la recuperació del nord d'Àfrica com a destinació turística per al mercat alemany, la qual cosa segons Van Parijs “ens porta a estar atents i ser més competitius en el nostre producte”.

Imatge