Ahir es va presentar el Pla Director Calp Destinació Turística Intel·ligent, aprovat en ple el mes passat. Es tracta d'un ambiciós projecte que pretén convertir Calp, en un termini de 5 anys, en una destinació turística eminentment tecnològica però que va més enllà, ja que l'objectiu últim és aconseguir convertir Calp en un municipi més sostenible a través de la tecnologia. Aquest pla dóna continuïtat a les accions del Pla de Promoció i Diversificació Turística aprovat en 2015 i al projecte de recerca sobre destinacions turístiques intel·ligents liderat per la Universitat d'Alacant del que Calp és destinació pilot.
Després de la seua aprovació en ple s'obri ara un període de participació política i ciutadana amb l'objectiu que el pla siga consensuat i participat pels agents implicats en el desenvolupament turístic local. Als assistents a la presentació se'ls va lliurar un qüestionari que pretén arreplegar les valoracions de cada veí sobre cadascun dels apartats del Pla. Aquest qüestionari podrà consultar-se i respondre's en la web municipal www.calp.es , on també podrà consultar-se Pla Director complet. Els formularis, així com les possibles aportacions, dubtes o suggeriments, poden remetre's a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà, a les oficines de Turisme o al correu spastor@ajcalp.es
Les Regidories de Turisme i Participació Ciutadana convocaran en les pròximes setmanes dues meses de treball, una dirigida al sector dedicat a l'allotjament turístic, i una altra dirigida al sector comercial i d'hostaleria. Es tracta d'arreplegar les opinions i propostes de tots els sectors, sobre aquest tema, el regidor de turisme, Jan Van Parijs, ha convidat a tota la població a participar en aquest procés l'objectiu últim del qual és modernitzar i millorar Calp.
El pla treballa sobre cinc grans línies d'acció: innovació amb iniciatives que van del reforç de la marca a la creació de l'oficina turística del segle XXI, accessibilitat amb projectes de millora d'accessibilitat física i digital i accés a les dades turístiques en obert, la sostenibilitat i gobernantza, amb accions de participació ciutadana, revisió de l'estratègia turística o generació de cartes de servei municipals. Les línies d'acció pròpiament tecnològiques abasten la informació i el màrqueting, amb sistemes de cartelleria digital, central de reserves turístiques, la millora de la plataforma de difusió de Calp, etc, i la connectivitat, sensorizació i captació de dades, amb panells de control turístic, senyalització intel·ligent o amb diverses eines de captació de dades. Aquest últim element cobra especial importància ja que ofereix les eines per a conèixer els índexs de consum de llum, o aigua o els índexs de generació de residus però també conèixer el nivell de tràfic o el mapa de sorolls i d'aquesta manera actuar cap a una gestió turística més sostenible.