Imatge

Amb motiu del Dia Mundial del Turisme, que es va celebrar en el dia d'ahir, la Regidoria de Turisme de Calp, dirigida per Jan Van Parijs, ha anunciat una campanya per a promocionar la localitat com a destinació per a la pràctica de cicloturisme. Amb aquesta finalitat, la regidoria ha encarregat nous logos i ha registrat la marca “Calpe. Cycling destination” amb la qual pretén donar a conéixer les condicions i infraestructures que presenta Calp i que la convertixen en un lloc idoni per a aquest tipus d'esport.

Com a acció més immediata inclourà aquest eslògan promocional a les tanques publicitàries d'entrada i eixida del municipi.

En els últims anys Calp s'ha convertit en una destinació preferida per esportistes tant aficionats com a professionals per a la pràctica del ciclisme. De fet, equips d'elit trien la localitat en els mesos d'hivern per a preparar-se per a les grans cites ciclistes de la temporada, atrets per les seues temperatures agradables, la seua orografia escarpada, així com per les infraestructures que presenten els hotels que oferixen serveis addicionals com a espais per a emmagatzemar bicicletes, assistència mecànica i buffet pensat per a esportistes, entre d’altres.

A més, el municipi compta amb quatre empreses dedicades al cicloturisme: Vueltaturística, Solybike, LT Sportbike i Calpe Multiaventura que oferixen lloguer de bicicletes i rutes en aquest mitjà de transport.

La campanya s'emmarca dins de l'estratègia de la Regidoria de Turisme de promocionar el turisme temàtic amb la finalitat de desestacionalitzar el turisme, un dels grans objectius del departament. I així, juntament amb la promoció del cicloturisme a Calp, la regidoria aposta per fomentar el turisme de submarinisme, pesca, ornitologia, idiomàtic, dards o ball.