El Departament de Turisme de l'Ajuntament de Calp participarà aquesta setmana en la Fira de Turisme de Madrid, FITUR 2021. Aquesta serà una edició de FITUR molt diferent ja que a causa de les restriccions sanitàries tindrà un format híbrid, meitat en línia meitat presencial.

A més les mesures de seguretat s'han ampliat: s'han disposat corredors i expositors més amplis, sense fullets, amb control de l'aforament i test d'antígens obligatori per a tots professionals. Però tot això no impedirà que Calp estiga present en aquesta cita turística amb l'objectiu de posicionar-se com un destí segur, sostenible, innovador donant a conéixer les mesures posades en marxa per a oferir al visitant una estada segura.

El dimecres 19 de maig està previst que l'alcaldessa, Ana Sala, i l'edil de Turisme, Paco Avargues, participen en la presentació del Game Worl Festival, la major trobada gamer a l'aire lliure d'Espanya que se celebrarà, si la situació sanitària ho permet, del 4 al 7 de novembre. L'esdeveniment organitzat per GW Festival compta amb la col·laboració del Patronat de Turisme de la Costa Blanca. A més de la presentació està previst que es realitze una exhibició de jocs que comptarà amb alguns dels coneguts gamers participants.

Però a més Calp assisteix a Fitur per a promocionar les tres grans línies del Pla Estratègic Municipal: el turisme familiar (que sustenta l'oferta tradicional de Calp), el turisme esportiu (amb les possibilitats per a la pràctica esportiva del municipi al llarg de tot l'any) i Calp com a destinació turística intel·ligent.

Sobre aquest tema Calp acaba d'estrenar una app turística i huit pantalles digitals en el seu objectiu per convertir-se en Destinació Turística Intel·ligent. Aquests projectes s'uneixen a la renovació de la web de Turisme (www.calpe.es) així com a la nova plataforma de centralització d'informació de l'oficina Smart City, tots ells projectes que formen part de Edusi “Revitalitza Calp” i, per tant, cofinançats en un 50 per cent amb Fons FEDER de la Unió Europea, un dels objectius de la qual és millorar l'ús i la qualitat de les tecnologies de la informació i de les comunicacions i l'accés a aquestes. En el cas de l'app el cost ha sigut de 9.669 euros i les pantalles digitals de 40.988,37 euros.

Aquestes accions s'emmarquen al seu torn en el Pla de Destinació Turística Intel·ligent de Calp aprovat pel ple de l'Ajuntament durant 2017 i que preveuen dur a terme el desenvolupament tecnològic de la ciutat amb la finalitat de fer de Calp una smart city.

Imatge