Imatge

L'Ajuntament de Calp fa nous passos en el seu objectiu per convertir-se en una destinació turística intel·ligent. Ha posat en marxa una app turística i ha instal·lat huit pantalles digitals als seus carrers amb la finalitat de facilitar als visitants la informació sobre els recursos turístics de Calp i millorar així la seua experiència en la localitat.

 

Aquest matí l'alcaldessa del municipi, Ana Sala, juntament amb el regidor de Turisme, Paco Avargues, han presentat aquests projectes, que formen part de l'Estratègia EDUSI “Revitalitza Calp”, cofinançada amb el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Fons FEDER) de la Unió Europea.

 

“L'objectiu de les estratègies EDUSI és avançar cap a ciutats més intel·ligents, sostenibles i integradores i amb iniciatives com aquestes estem més prop d'aconseguir-lo”, ha destacat l'alcaldessa.

 

L'aplicació mòbil, denominada “Calpe”, permet als seus usuaris accedir a la informació turística mitjançant alertes al seu mòbil a mesura que vaja passejant pel municipi. Això és possible ja que l'app està interconnectada a una xarxa de beacons, xicotets dispositius basats en tecnologia bluetooth, que s'han instal·lat en punts turístics emblemàtics de la ciutat i que permetran al turista que se la descarregue rebre una alerta en el seu mòbil quan s'acoste a un d’eixos dispositius. D'aquesta manera, obtindrà informació sobre on es troba així com sobre els monuments o llocs que té davant si i a més aquestes alertes li redirigiran als recursos turístics més pròxims.

 

Així mateix, l'app ofereix un planificador que permetrà al turista fer els seus plans sobre els llocs i serveis d'interés turístic que pot visitar.

 

En total s'han instal·lat 75 beacons per tot el terme municipal, vinculats a punts turístics d'interés, 25 d'ells cofinançats amb el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Fons FEDER) de la Unió Europea dins de l'Estratègia Edusi “Revitalitza Calp” i els altres 50 mitjançant una subvenció de Turisme Comunitat Valenciana.

 

 

Pantalles digitals

D'altra banda, l'Ajuntament ha instal·lat huit pantalles, dues en format tòtem, de 32 polzades, a la platja de l'Arenal-Bol i la Fossa, les principals platges de la localitat, i les sis pantalles restants de 18,5 polzades, en altres punts turístics rellevants com la Muralla Roja, la Llotja, la Casa de Cultura, la plaça dels Mariners, la plaça de la Vila, i la plaça d'Espanya (aquestes tres últimes en el nucli antic de Calp).

 

A través d'aquestes pantalles els visitants podran trobar tota la informació turística rellevant del municipi.

 

“El nostre objectiu és que aquestes pantalles servisquen com a oficina de turisme les 24 hores durant els set dies de la setmana i a més des de huit punts diferents del municipi”, ha assenyalat el regidor de Turisme, Paco Avargues.

 

Tant l'app com les pantalles digitals estan disponibles en Android i en iOS i en sis idiomes: espanyol, valencià, anglés, francés, alemany i neerlandés.

 

Aquests projectes s'uneixen a la renovació de la web de Turisme (www.calpe.es) així com a la nova plataforma de centralització d'informació de l'oficina Smart City, tots ells projectes que formen part de l'Estratègia Edusi “Revitalitza Calp” i, per tant, cofinançats amb Fons FEDER de la Unió Europea, un dels objectius de la qual és millorar l'ús i la qualitat de les tecnologies de la informació i de les comunicacions i l'accés a aquestes. En el cas de l'app el cost ha sigut de 9.669 euros i el de les pantalles digitals de 40.988,37 euros.

 

Aquestes accions s'emmarquen al seu torn en el Pla de Destinació Turística Intel·ligent de Calp aprovat pel ple de l'Ajuntament durant 2017 i que preveuen dur a terme el desenvolupament tecnològic de la ciutat amb la finalitat de fer de Calp una smart city.